Polen Baby!

Hej kära läser!
Tänkte göra lite reklam för en trevlig stad i Polen.
Det var också i just denna stad jag blev av med min oskuld. Tämligen lärorik upplevelse, som dock har fått bära med mig i hela livet. För att bli tvingad att ha köttsligt umgänge med en ny nazist är inget man gör frivilligt, åtminstode inte om man heter Göran.
Nog om den saken och mer om denna underbara stad Wroclaw.
Wrocław har alla de fördelar som bör känneteckna ett bra turistcentrum - dvs ett vackert läge, milt klimat, praktfulla minnesmärken och gästfria invånare (om du inte härstammar från något mindre finare släckte dvs) samt många kåta nazister. Staden ligger mitt på Slaska-slätten där floden Öder förgrenar sig i bifloder och därigenom skapar tolv stora och små öar. Somrarna här är soliga med behaglig värme och vintrarna är milda(medeltemperaturen under den varmaste månaden - juli är 17,8 °C och under den kallaste månaden - januari är -1,9 °C. November har de flesta regniga dagarna medan september är den regnfattigaste månaden.
För er som ska dit vill jag bara önska en trevlig resa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0